onsdag 19 oktober 2011

Jaha...

Usch vilken sopa jag är! Gick duktigt upp i tid för att hinna till plugget, men somnade om i soffan. Fick en mysig morgon i soffan med kaffe etc istället. Försöker ju vända allt till det positiva!

Känner att motivationen kanske inte är på topp. Fick hem nya Fighter i veckan och satte mig och läste ledaren. Precis vad jag behövde. "Utan mål ingen mening" lyder rubriken där Marko Gyllenland föreslår en lista på sju punkter på hur man ska nå sitt mål. Några få punkter som jag direkt kände kan användas vid alla typer av målsättningar.


Lite kortfattat:
1. Bestäm dig för vad du vill nå för mål
2. Skriv ner
3. Sätt en deadline, eller flera om det är ett stor mål
4. Skriv ner allt du kan göra för att uppnå målet, alla småsaker
5. Organisera din lista i tidsordning och prioritet
6. Börja nu!
7. Gör något varje dag för att närma dig ditt mål

En fantastiskt bra lista, applicerbar på de flesta mål man kan ha i livet. Listan gav iaf mig inspiration till att strukturera upp saker och ting. Om saker och ting blir lite för stort är det nog enklast att dela ner det i mindre beståndsdelar. Det blir på så sätt mer hanterbart och lättöverskådligt.

Lycka till med era mål, berätta gärna hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar