onsdag 23 februari 2011

en helt vanlig onsdag

C har tenta. Jag håller tummarna (så hårt att de nog kommer att gå av). Jag är till 200% övertygad om att det kommer gå bra!

Strax påväg till jobbet. Jobbar 10h idag. Jag tycker inte det är några problem att jobba såpass länge. Det enda problemet är mat. Man måste äta ordentligt strax innan passet börjar och sen ha med sig lite lagom mycket. Det är lite kämpigt att äta mycket strax innan kl 5 på morgonen.
När jag börjar 12 måste jag hinna med både frukost och lunch.

Igår blev det "man tager vad man haver". Mycket godare än vad jag trodde.

Pasta med spenatchampisar;
Koka pasta, glöm inte salta vattnet och hälla i lite olivolja.
Stek en handfull färska champinjoner i smör. Släng i en större näve frysta ärtor.
Tina hackad spenat och släng i detta. Krydda ordentligt med 2-3 pressade vitlökar, peppar, chilikrydda och paprika. Häll i en skvätt mjölk (0,5-1dl) för att det inte ska bli för torrt.
Riv en morot med osthyveln (ser lite roligare ut med lite längre morotsbitar) och släng i det i pastan den sista minuten.
Servera pastan med röran på topp och njut!

Åt vaniljglass och kolaglass till efterrätt och gick och sov direkt. Bra kosthållning? Njae...
Frös riktigt illa under dagen så kroppen var helt slut. Skönt att krypa ner i sängen i tid.

Ha en bra dag!

1 kommentar: