söndag 13 februari 2011

Jobb

Jag har två jobb. Tyvärr får jag ändå inte ihop till heltid, men brukar ligga runt halvtid - ungefär.
Två helt olika jobb, ett nyare, vi kallar det G. Roliga arbetskamrater, bra ledning och mycket händer. Det andra, H, har jag haft ett tag. Det är ett sjunkande skepp där ingen tar ansvar, där ytterst få trivs och ingen riktigt bryr sig. Jag kan ligga sömnlös innan jag ska dit.
Idag jobbade jag några timmar och hade ganska skoj trots en del incidenter (vanligt förekommande på G) ont i halsen och fortfarande ont i foten. Men jag går dit och tycker om det. Trivsel är mycket viktigare än vad jag tidigare trott. Imorgon ska jag till H. Får huvudvärk av bara tanken. Känner redan att jag vill att det ska vara onsdag - "så jag slipper skiten". Jobba måste man. Oavsett politisk och ideologisk övertygelse behöver man pengar i dagens samhälle.
Jag söker nytt jobb som jag hoppas kunna kombinera med G, så att jag slipper H. Jag hoppas verkligen.

Nu ska jag kasta mig i soffan, med foten i högläge och dricka te.
Ha en bra kväll!

1 kommentar: