lördag 28 maj 2011

ny utmaning?

Vandringen i måndags var fantastisk. Det är den typen av aktivitet man borde göra minst en gång i veckan för att komma bort från allt jobbigt och stressigt och istället komma närmre sig själv.

Fjällräven Classic
Vi förbereder oss för en lite längre utflykt och kollar på ryggsäckar, skor och annat smått och gott. Själv är jag en prylgalen person som älskar att titta på alla finurliga små prylar som är så praktiska och bra. Hade jag kunnat hade jag handlat alla sådana saker, även om jag vet att jag inte kommer att behöva allt... Så nu har i alla fall kartor, skärp och vattenflaska införskaffats. Storleken på ryggsäcken har vi inte riktigt kommit fram till, men det ska nog lösa sig.
Affären som täcker alla vandrings- och utelivsbehov är självklart Naturkompaniet. Lite dyra grejer, men mycket bra kvalitet och kunnig personal.
Kollade in deras hemsida och hittade en länk till Fjällräven Classic, en vandringstävling på 110km i en av världens vackraste miljöer. Jag tror att det hade varit mycket spännande och oerhört kul och lärorikt att göra något sådant. Krävs dock betydligt mer erfarenhet och ett antal mil i benen (de rekomenderar minst 20mils vana).
Men ingenting är omöjligt och drömmar är till för att uppnås!

Planerar, funderar och realiserar!

1 kommentar:

  1. Jag är gärna med på både funderingen, planeringen och realiseringen!!!

    SvaraRadera