söndag 6 mars 2011

helg

Har haft en underbar helg.
Igår hängde min bror hos oss och hjälpte till en del med vårstäd och klädutrensning.
Cs föräldrar kom på fika. De tog med sig ett jättegott te och en butterkaka. Vårvärme och sol hela dagen. Inflyttningsfest hos en kompis på kvällen.
Skönt att ibland bara ta det lugnt och slippa stress, släppa allt som heter jobb och plugg och annat tråkigt. Om mycket händer på jobbet eller skolan och om man känner sig stressad under en tid så behöver man total avslappning för att kunna starta om. Minisemester om man vill använda det uttrycket. Man behöver inte åka iväg, bara ta det lite lugnare och försöka göra annat och bara koppla av. Jag har nog varit lite för stressad en tid. Både stressad av att jag inte blir frisk, men också av det som händer runtomkring bla på jobbet.

Fint väder idag. Har ätit frukost med C, som nu sitter och pluggar duktigt.
Ska bara ta det lugnt idag och fortsätta att njuta av ledigheten. Nästa vecka är jag bara ledig på lördag. Kommer att träna på tisdag och torsdag kväll. Hoppas att det blir thai, men vågar inte lova något. Det har gått sex veckor sedan jag tränade sist. Sex veckor. Det behövs nog inga kommentarer till detta...

Hoppas ni haft en bra helg.

Man ska bara göra det man känner för.

1 kommentar:

  1. Du kommer att fixa träningen. Du är så klok - du har lärt mig de visa orden att man bara ska göra det man känner för. De orden bär jag alltid med mig och de hjälper mig varje dag.

    SvaraRadera