torsdag 23 juni 2011

Fitness Five

Det låter riktigt kul att tävla i Fitness Five. Funderade för flera år sedan på Athletic fitness, men eftersom det ingår ett moment där man bedömer utseendet så valde jag bort det. Men som tur är finns det fler människor som är som jag och inte tycker att man ska bli bedömd utifrån utseende, utan utifrån prestation och så kom (om jag förstått grundarna rätt) Fitness Five till.

Tävling i fem grenar
-  Bänkpress- Herrar - egen kroppsvikt -Damer - 60% av kroppsvikt
- Bicepscurl- Herrar - 50% av kroppsvikt -Damer - 30% av kroppsvikt
- Knäböj - Herrar - 150% av kroppsvikt -Damer - egen kroppsvikt
- Chins- Herrar och damer - egen kroppsvikt
- Dips- Herrar och damer - egen kroppsvikt
Den tävlande har 75 sekunder på sig att utföra så många repetitioner som möjligt




Kanske dags att testa?
Någon mer än jag som är sugen?

1 kommentar:

  1. Hmm... Efter en kort stunds övervägande så är jag på! Låter faktiskt som en bra träningsform :D

    SvaraRadera